Retem comptes

Cerca en aquest blog

dimarts, 10 de maig del 2016

Xerrada sobre burnout, mobbing i salut laboral



Des d'UOB Ensenyament hem programat la xerrada Noves problemàtiques psicosocials als IES de les Illes Balears, sobre el burnout o estrès laboral, a càrrec del Dr. David Sánchez Llull. Pensam que es tracta d'un problema molt estès que afecta la nostra salut i que serà interessant conèixer a fons tant les causes com les solucions, pautes i estratègies per fer-hi front.
  • Dia: Dimecres, 18 de maig
  • Hora: 18 hores.
  • Lloc: Centre de Professors de Palma (Carrer G. Marañon, s/n - Son Malferit)
Agrairem que confirmeu assistència (no és imprescindible).
Cordialment,
UOB Ensenyament


Segons les paraules de presentació de la xerrada del Dr. Sánchez:

"El model educatiu de les Illes Balears és un model educatiu que ha fracassat, no només perquè tenim uns dels índex més alts en repetició de curs o fracàs escolar sinó també perquè els seus resultats ens situen a la coa d'Espanya, just per damunt de Ceuta i Melilla. Aquest problema s'intenta solucionar amb recursos i infraestructures i l'Administració no entén que són els professors i professores d'aquestes Illes els que tenen la clau per poder canviar aquests mals resultats, ja que molts d'ells presenten problemàtiques psicosocials com estrès, ansietat, depressió, burnout o mobbing, és a dir estan malalts, i no es fa res per a solucionar-ho.

Proposam analitzar les problemàtiques psicosocials que afecten el professorat de secundària i en especial el burnout, en base als plans de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut com a eina per fomentar un model d'escola saludable, que redueixi significativament les problemàtiques psicosocials que avui en dia afecten els nostres centres.
"

MÉS INFORMACIÓ:

Dr. David Sànchez Llull

Palma (Mallorca), 1973. Llicenciat en Filosofia i Ciències de l'Educació per la UNED, es va especialitzar en Orientació Escolar. Actualment és professor de secundària entre altres i ha dirigit el projecte Escola Saludable per reduir les problemàtiques psicosocials. Doctorat amb nota excel·lent en "Investigació i Innovació en Educació" (UIB), ha analitzat les problemàtiques psicosocials que afecten als treballadors de l'administració pública i en especial, l'estrès, ansietat, depressió, burnout i mobbing a partir dels plans de prevenció de riscos laborals, seguretat i salut, publicant recentment:
  • Sánchez Llull, D; March Cerda, M i Ballester Brage, LL. (2015). Malestar social y malestar docente: una investigación sobre el síndrome de desgaste profesional “burnout” y su incidencia socioeducativa.
AULA: Revista de Pedagogía de la Universidad de Salamanca, 21, 245-257. Retrieved from http://revistas.usal.es/index.php/0214-3402/rt/captureCite/aula201521245257/0
  • Sánchez Llull, D. (2014).  Burnout als centres públics de secundària de les Illes Balears.
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa). Universitat Politècnica de Catalunya. Retrieved from http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/284235/tdsl1de1.pdf?sequence=1
  • Sánchez Llull, D. (2013). Estrategias de afrontamiento del burnout en centros de secundaria.
Educació i Cultura: revista mallorquina de Pedagogia, 24, 75-93. Retrieved from http://www.raco.cat/index.php/EducacioCultura/article/viewFile/275983/363916


Sobre la seva tesi doctoral Burnout als centres públics de secundària de les Illes Balears, podem llegir el següent resum a la web Tesis doctorals en xarxa:

"Burnout als centres públics de secundària de les Illes Balears, és una tesi que es fonamenta en una investigació desenvolupada durant més de cinc anys, la qual intenta determinar la prevalença de l'estrès crònic laboral (burnout) en els professors i professores que imparteixen classe als centres públics de secundària de les Illes Balears, com a mitjà per analitzar no només l'estat de salut del nostre professorat, sinó també, per determinar com es troba el nostre model organitzatiu escolar i si aquest fomenta un model d'escola saludable i positiu, el qual té en compte els riscos psicosocials, els quals afecten cada vegada més al rendiment dels nostres professors mitjançant l'aparició de problemes físics i psicològics."