Retem comptes

Cerca en aquest blog

dimecres, 8 de març del 2017

Infraestructures: cofoisme de la Conselleria i pilotes fora


Tornam a quedar decebuts pel Pla d'Infraestructures. Consideram que cap de les preguntes fetes per UOB a la conselleria durant el plenari del CEIB no foren realment contestades; les respostes van ser del tot insuficients i, a vegades, fins i tot condescendents, fet que ens deixà certament indignats.

El plenari es dugué a terme el passat dos de març, dia en què es reuní el Consell Escolar de les Illes Balears (CEIB) per tal de ser informat pel Conseller Martí March sobre el Pla d'Infraestructures Educatives 2016-20 i per la directora de l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar (ICEE) sobre la Memòria de l'ICEE del curs 2015-16.

Us explicam com es desenvolupà la sessió:

PLA D'INFRAESTRUCTURES EDUCATIVES 2016-20

Martí March assistí a presentar el Pla acompanyat d'Antonio Morante, el Director General de Planificació, Ordenació i Centres. Ambdós destacaren, entre altres, els següents aspectes:
  • Tenim un dèficit històric acumulat d'infraestructures.
  • Som l'única comunitat autònoma on augmenta el nombre d'alumnes, fet que accentua el problema dels barracons i dificulta l'objectiu d'eliminar-ne el 70% de cara al 2019.
  • Ara mateix és necessari construir una quinzena de centres a les I.B. Les dificultats principals es troben en el finançament i en l'obtenció de solars.
  • Durant tota la legislatura es duran a terme tasques d'eliminació d'amiant per anar cap a una escola saludable.
  • Aquest és el primer pla d'infraestructures que es duu a terme des de la Conselleria d'Educació, cosa que no s'havia fet en anteriors legislatures. El Pla, a més, s'ha elaborat a partir de criteris objectius i no de preferències.

Criteris de planificació de les actuacions
Explicaren que, a l'hora de prioritzar unes actuacions o altres, s'han regit pels següents criteris:
  1. Necessitats d'escolarització.
  2. Presència d'aules modulars.
  3. Existència de deficiències estructurals o que puguin afectar la seguretat.
  4. Posada de solar a disposició de la conselleria.
  5. Demanda de l'ajuntament.
  6. Demanda del centre educatiu.
  7. Eliminació de barreres arquitectòniques.
  8. Eliminació d'instal3lacions de fibrociment.
  9. Distribució territorial.
  10. 1Existència de finançament europeu.
  11. Possibilitat d'altres fonts de finançament, per exemple, municipal.
Després de les intervencions del Conseller i el Director General, els membres del Ceib poguérem plantejar-los preguntes directament. A continuació us detallam les preguntes de UOB i la resposta rebuda.

SOBRE RÀTIOS A INFANTIL I PRIMÀRIA
- Un total de 115 grups, sense comptar 4t d'Infantil, tenen 28 o més alumnes sense un desdoblament físic.
- A 4t d'infantil, 83 grups tenen 23 o més alumnes i tampoc se'ls desdobla.
Quins criteris d'actuació s'han establert en funció d'aquestes dades pel que fa a les actuacions previstes fins al 2019?

Resposta: Sí que s'han tengut en compte les ràtios, vegeu els mapes que apareixen al document del Pla. Que a 4t d'Infantil no siguin 25 és gràcies a una decisió d'aquesta conselleria.

SOBRE L'INFORME DE FADESIB 2014-15 ALS IES
- El 51,4% dels IES no compleix la normativa d'1,5 m² per alumne a l'aula.
- El 83,8 % dels patis de secundària no respecta la normativa sobre zones parcialment cobertes.
- El 54,1 % dels centres presenta barreres arquitectòniques.
- I el 54,3 % de les sales de professors de secundària són massa petites.
A quins percentatges es preveuen abaixar aquestes xifres abans del 2019?

Resposta: Hi ha coses molt difícils d'arreglar, hi ha centres que mai compliran la normativa perquè són de construcció antiga i la normativa és posterior; el decret dels m² per alumne és del 2010 i els nostres centres són de molt abans.
Sobre el fet que la sala de professors sigui petita, ho haurà de continuar sent perquè l'edifici no es pot estirar i s'han de prioritzar necessitats.

BARRACONS
 - Nou centres que sumen 15 barracons no apareixen al Pla.
Confirma la Conselleria que no se'ls donarà cap solució fins com a mínim d'aquí a sis anys?

Resposta: L'escolarització del curs 2017-18 ens dirà si s'han d'afegir o llevar barracons. Les aules modulars són inevitables en zones d'escolarització creixent durant tot el curs, serà impossible eliminar-ne el 100%. També hi ha centres que no volen que es llevin perquè les usen de magatzem.

AMIANT
- Per què la Conselleria no reconeix l'existència d'amiant a 29 CEIPs de Palma tenint coneixement de l'informe que l'ajuntament va emetre el 3/4/14? I per què en tot el Pla no es preveu retirar-ne l'amiant?

Resposta: No totes les actuacions que es duen o es duran a terme apareixen especificades. Tenim un pla per eradicar el fibrociment però a vegades hi ha imprevists, la política és eliminar-lo progressivament. Si es detecten centres que no sabem, que s'informi la Conselleria. 


A més a més:

MEMÒRIA DE L'ICEE DEL CURS 2015-16

La directora de l'ICEE, per altra part, explicà les principals actuacions dutes a terme per l'Institut i repassà àmpliament tot el contingut de la memòria.
Podeu trobar tota la informació al respecte clicant AQUÍ.

UOB Ensenyament, amb la dona treballadora avui i sempre!


dilluns, 6 de març del 2017

L'assemblea de Docents denunciarà a la Conselleria d'Educació davant inspecció de treball per les ràtios il·legals

Reproduït del blog de l'Assemblea de Docents:

Les denúncies estan enllestides i el model de denúncia es posarà a l’abast de les Assemblees de centre

L’Assemblea de Docents s’ha reunit avui, dia 2 de març a l’IES Sant Marçal, i ha acordat denunciar en breu la Conselleria d’Educació davant Inspecció de Treball una vegada que ha rebut la resposta dels centres educatius al qüestionari de ràtios que es va dur a terme fa una mesos. Les denúncies estan preparades i el model es posarà a l’abast dels centres educatius que tenguin grups que superin els màxims estipulats per llei.

Quant a la vaga de dia 9 de març, hem acordat exigir mesures contundents contra la Lomce que suposin una autèntica pressió al govern del PP i als partits polítics que fan possible que governi.També hem decidit que no farem cap crida a la vaga de dia 9 per considerar que es tracta d’un acció simbòlica que no s’ha originat des de les bases, no s’ha consultat als treballadors que tenen el dret a exercir aquest dret, no s’ha fet una mobilització prèvia pels sindicats que l’han convocada ni s’ha generat cap expectativa. Dit aixó, i tenint en compte que des de l’Assemblea de Docents hem mantingut i mantenim una lluita continuada contra la Lomce, donam suport a tots aquells companys que la vulguin secundar.

Per un altra banda, hem parlat sobre la proposta de modificació del calendari escolar que la Conselleria d’Educació va posar en marxa i que en aquest moment s’ha retirat de les taules de negociació fins que l’administració trobi oportú tornar-la dur a debat. S’han recollit les opinions i les aportacions sobre aquesta qüestió encaminades a trobar solucions pedagògiques efectives per millorar resultats dels exàmens de setembre.

Quant al Col·legi Professional de Docents, en aquest moment es troba pendent el tràmit parlamentari per a la seva creació.

Els sindicats que han assistit a l’assemblea general, han donat informació sobre la situació de la convocatòria d’oposicions i de la convocatòria d’interins per al curs 2017-18.

Finalment, hem acordat donar suport a en Josep Miquel Arenas Beltràn, Valtonyc, condemnat per les seves cançons arrel d’una denúncia d’en Jorge Campos. Volem expressar la nostra solidaritat a en Josep i el nostre rebuig a una altre sentència injusta de l’Audiència Nacional que atempta contra un dret fonamental, com és la llibertat d’expressió.

Avui, llistes provisionals de places assessors i directors CEP


Avui dematí s'ha reunit la comissió de selecció de places d'assessors i directors de CEP en comissió de serveis, corresponent a la convocatòria de 13 de gener, amb presència de representants sindicals.

S'han presentat 26 sol·licituds per a 16 places d'assessor (dues n'han quedat excloses per incompliment de requisits) i quatre per a tres places de director.

Les places són per a dos anys, renovables per dos anys més i finalment per quatre anys més.

Avui estava previst publicar les llistes d'admesos i exclosos ordenades per baremació a la web de la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat. Un cop publicades els aspirants disposen de cinc dies per reclamar.

Dimarts 14 de març es tornarà a reunir la comissió per resoldre les reclamacions i aprovar el calendari d'entrevistes i defensa dels projectes, que en principi tindran lloc al CEP de Palma del 20 al 23 de març.

divendres, 3 de març del 2017

Confirmades les pitjors previsions: només 257 places a les oposicions de 2017

Foto: Conselleria d'Educació. Els representants d'UOB, que anàvem de verd, hem quedat retallats a l'esquerra.

El Conseller Martí March ha confirmat a la mesa sectorial extraordinària d'avui migdia que les places que es trauran a les oposicions seran només 257. No serà possible afegir-hi les 215 noves vacants de 2016 perquè el Govern espanyol no ha aprovat els pressuposts de 2017, que haurien permès, segons les promeses del PP, incloure el 100% de la taxa de reposició, com ja va passar amb les places de 2015.

Els representants d'UOB, al nostre torn d'intervenció, hem assenyalat que si les 425 places previstes inicialment ja eren insuficients per reduir la taxa d'interins a unes xifres acceptables, 257 són una xifra ridícula que deixa fora moltes especialitats i que s'ha perdut un altre any per donar estabilitat a un gran nombre de docents. Hem recordat que som l'única comunitat autònoma que no ha convocat oposicions els darrers sis anys, i hem demanat al conseller si pensava prendre mesures contundents davant el bloqueig de places imposat per Madrid. Hem advertit que si no planta cara amb valentia es converteix en el braç executor no només d'unes oposicions escarransides, sinó de la LOMCE o de la manca de pressupost educatiu. Davant la nostra pregunta de si ha considerat la possibilitat de dimitir, ha contestat que és el primer a oposar-se a la política educativa del Govern espanyol però que han fet el que podien fer i que no pensa dimitir per responsabilitat.

Davant la nostra crítica per haver-nos trobat decidides les places i especialitats, sense participació dels sindicats, la directora general de Personal Docent ha respost que les vacants són estructurals, que se n'ha de fer un estudi acurat i que sempre ha estat l'Administració qui les ha decidit.

Explicam tot seguit les intervencions dels representants de l'Administració.

INTERVENCIÓ DEL CONSELLER

El conseller ha obert la mesa recordant que no es fan oposicions a les Balears des de 2011 i que tenim un 33% d'interins, rècord estatal absolut. Ha esmentat les diverses reunions que s'han fet amb representants del Govern espanyol, tant del Ministerio de Educación com del d'Hacienda, i l'acord de la "conferencia de presidentes" amb el Govern espanyol de suprimir la taxa de reposició, que enguany no haurà servit per a res. Ha qualificat de xantatge la imposició de Madrid de lligar les places d'oposicions a l'aprovació dels pressuposts i ha criticat que no hagin volgut desbloquejar les places amb un Decret llei i al mateix temps diguin que volen davallar fins a un 7% d'interins. 

OFERTA DEFINITIVA DE PLACES I ESPECIALITATS

Ens han passat una fotocòpia de l'oferta definitiva de places (que durant la mesa han penjat a la web, i podeu veure AQUÍ).

ALTRES CCAA

La directora general de Personal Docent ha assenyalat que no s'han incorporat especialitats noves a la previsió anterior i que n'han tret de tots els cossos. Ha afegit que enguany a més de les Balears convocaran oposicions Andalusia, Cantàbria i Catalunya. El País Valencià ha optat per treure oposicions massives l'any que ve perquè en va convocar el 2016. Ha exposat la necessitat d'un acord conjunt de comunitats autònomes a l'hora de convocar oposicions per evitar l'efecte crida, sobre tot en el cas de primària.

PRIMÀRIA

El cap de servei de Primària ha explicat que les vacants es produeixen sobre tot a educació infantil perquè hi ha una forta migració de docents d'infantil a primària, motiu pel qual no treuen cap plaça de mestre a Mallorca. Ha afegit que el pacte d'estabilitat afecta sobre tot al cos de mestres, on hi ha al voltant d'un 50% de les places de pacte, que amb unes 100 places d'oposicions en lloc de les 55 d'enguany n'haurien pogut treure d'Anglès o més de PT, i que han incidit en Menorca i Pitiüses perquè és on hi ha més necessitat d'estabilitat.

SECUNDÀRIA

El cap de servei de Secundària ha dit que per decidir les places han tingut en compte dues variables:
  • La dificultat de cobrir determinades especialitats i illes. De matèries com Informàtica, Alemany i les de FP han de treure convocatòries extraordinàries d'interins per aquest motiu.
  • El nombre reduït de places que es podran treure. No han tret oposicions d'Anglès, per exemple, perquè aquesta especialitat tota sola ja necessita cobrir 90 vacants i no n'han volgut treure només unes quantes per a un gran volum d'opositors. Ha afegit que el mateix problema es dóna amb Matemàtiques, Geografia i Història o Castellà.
Davant això han decidit treure més places als cossos on hi ha més vacants, amb el següent ordre:
  1. Escoles d'Arts.
  2. Conservatoris
  3. EOI
  4. FP
També han considerat que si treien places de Sistemes informàtics també en podien treure d'Informàtica de secundària amb el mateix tribunal. Per aquest mateix criteri apareixen la resta d'especialitats d'ensenyament secundari. Finalment han repartit per cossos i han prioritzat les illes més males de cobrir amb places definitives (Pitiüses, Menorca i Mallorca, per aquest ordre)

Ha explicat que han tingut en compte el cas dels docents amb excepcions de titulació, que no han pogut fer oposicions el 2016. Les famílies més afectades són Comerç, Administratiu i Sistemes informàtics.

Han reservat el 60% de les vacants per a les oposicions i el 40% per a les places del pacte d'estabilitat i pensen que amb aquesta proporció no hi haurà desplaçats.

Tots els cossos de secundària tenen vacants. Les places del conservatori s'han tret en funció del nombre de vacants de les especialitats i a EOI n'hi ha sobre tot a Anglès i Alemany. 

PREVISIÓ DE CALENDARI

El cap de Provisió ha dit que l'esborrany és en mans dels serveis jurídics de la Conselleria, llavors ha de passar pel vistiplau de Funció Pública i finalment es durà a mesa sectorial. A finals de la setmana que ve o principis de l'altra podrien disposar de l'esborrany de convocatòria i calendari.

Vegeu:

El Servei de Prevenció de Riscos Laborals d'Educació podria ajornar-se fins al setembre


Durant la reunió de la Comissió Paritària del Servei de Prevenció de Riscos Laborals, que va tenir lloc ahir dijous dematí a la Conselleria d'Hisenda i Administracions Píubliques, els representants de l'Administració van informar, en resposta a UOB, que el projecte de Decret del nou SPRL d'Educació continua en fase d'elaboració i podria estar llest aquest curs o bé pel setembre. Si es donàs aquest darrer cas s'haurien acumulat nou mesos de retard respecte al compromís de l'Acord Marc, que el preveia per a 2016.

Segons han explicat, a la redacció de l'esborrany hi han intervingut els Serveis Jurídics d'Educació i ara s'està estudiant el personal que s'hi haurà d'adscriure i el pressupost. Recordem que a finals de setembre de 2016 el projecte ja disposava de memòria econòmica, segons la Direcció General de Personal Docent.

L'equip de redacció del Decret treballa en dos esborranys, un que inclouria el personal no docent, atès que es veu sotmès als mateixos riscos laborals dels espais comuns, i un altre que seria exclusiu per als docents. El SPRL és partidari de la primera opció, a fi de no haver d'involucrar els serveis de dos sectors diferents per a uns mateixos casos.

Durant la reunió s'han aprovat els següents documents:
També s'han aprovat cinc expedients individuals de treballadors que han recorregut als serveis mèdics del SPRL.

dijous, 2 de març del 2017

Ajuda pel tràmit telemàtic d'interins


Recordau que des d’avui 2 de març fins dia 22 de març podeu realitzar el tràmit telemàtic de la convocatòria d’interins 2017-2018 accedint a:
http://www.caib.es/govern/sac/fitxa.do?codi=2840476&coduo=38&lang=ca
Per a qualsevol aclariment no dubteu en contactar amb nosaltres a través dels telèfons 971 271 823 - 693 745 906. Si ho preferiu, podeu passar a fer el tràmit telemàtic de manera presencial per l’oficina de UOB Ensenyament amb localització al Carrer Gregorio Marañón 3, Palma.
En el següent enllaç teniu disponible les instruccions que vàrem publicar dies enrere on trobareu explicat el procés pantalla per pantalla: