Retem comptes

Cerca en aquest blog

dijous, 11 de juny del 2015

Desmuntam les queixes d'Adesma contra el boicot a la LOMCE

Antoni Morante, president d'Adesma

Avui Diario de Mallorca publica unes declaracions del president d'Adesma, Antoni Morante, en què aquest es mostra partidari d'aplicar els currículums LOMCE i critica la decisió de l'Assemblea de Docents de promoure el vot en contra als claustres. Aprofitant que el sr. Morante explica quins són els seus arguments, passam tot seguit a contestar-los un per un: 

1) "Els claustres que han votat NO a la LOMCE tenen la planificació bloquejada."
Resposta: Es desbloquejarà tot d'una que se sàpiga si els currículums s'ajornen o no.

2) "A aquestes alçades és molt difícil canviar-ho tot."
R.: No és tan difícil, bastaria recuperar els horaris del curs passat.

3) "Hi ha equips directius que no poden fer res, no poden començar a organitzar el curs fins que hi hagi una proposta aprovada pel claustre."
R.: Es podrà començar a organitzar el curs tot d'una que quedi clar si la LOMCE s'ajorna o no. Les places d'interins, per exemple, no s'adjudiquen fins a finals de juliol. Hi ha temps per definir aquestes places.

4) "No podem informar les famílies i els alumnes sobre els itineraris formatius que cada centre ofertarà."
R.: Es podrà informar tot d'una que sapiguem si la LOMCE s'ajorna o no. Mentrestant, si hi ha famílies que frisen per tenir informació, se'ls pot exposar els dos possibles itineraris que hi ha, segons si s'ajorna o no.

5) "S'haurien d'estar tancant els processos de matriculació."
R. La matriculació d'ESO comença el 29 de juny i la de Batxillerat el 10 de juliol. Fins llavors es pot haver aclarit si la LOMCE s'ajorna o no. Si no és així, el calendari sempre es pot retardar uns dies de forma excepcional.

6) "Ja s'haurien de dissenyar els horaris."
Els horaris es poden tenir fets en 10-15 dies i a principi de curs encara hi ha temps per retocar-los.

7) "Cal respectar la legalitat vigent."
R.: Respectar la legalitat vigent també implica respectar la llibertat de vot, i no manipular ni amenaçar els claustres amb un inexistent "imperatiu legal" per forçar el SÍ als horaris LOMCE.

8) "No hi ha marc jurídic per ajornar de forma unilateral l'arribada de la llei"
R.: Hi ha informes jurídics que diuen el contrari.

9) "No s'ha d'adoptar cap mesura que perjudiqui el sistema educatiu"
R. És precisament l'aplicació de la LOMCE, que es vol evitar amb el NO als claustres, la que perjudica el sistema educatiu: els alumnes perden matèries bàsiques per a la seva formació, no s'abaixen ràtios, s'implanten revàlides, es perden places docents, es retallen competències autonòmiques, etc.
Tot això, per cert, és el que hauria de preocupar els directors d'Adesma, si tinguessin interès per un ensenyament de qualitat i un mínim sentit de solidaritat amb els companys. La seva postura actual, en canvi, sembla dictada per les ganes de partir de vacances aviat, amb "todo atado y bien atado" i al preu que sigui.
En conclusió, els arguments d'Adesma no ens han convençut, sinó tot el contrari: ens refermen en la convicció que la campanya de l'Assemblea de Docents va per bon camí i que serà vital en la lluita contra la LOMCE.