Circular 29/2016
Valors ètics, un bunyol de la LOMCE que provoca sobrecàrrega d'alumnes
La imposició de la religió per la LOMCE com a avaluable a ESO i Batxillerat ha arribat acompanyada d'una opció alternativa per fer empassar la glopada: Valors ètics. Una matèria que s'imparteix a tots els nivells de l'ESO amb una hora setmanal i que ha originat situacions insostenibles:
- El professor s'ha de fer càrrec d'un nombre de grups i alumnes excessiu que només veu un cop per setmana.
- Difícilment els pot arribar a conèixer a fons o fer amb ells una feina amb una mínima continuïtat.
- Basta que el grup deixi d'assistir a classe un parell de vegades per activitats extraescolars o altres motius perquè el seguiment del currículum quedi seriosament afectat.
- És impossible assistir a totes les sessions d'avaluació per solapament d'hores.
- Es crea també un greuge comparatiu a l'hora de contestar informes tutorials, participar a sessions d'avaluació, etc., que es multipliquen en comparació amb la resta de companys.
- Hem sol·licitat a la Conselleria un estudi de la mitjana d'alumnes totals per professor, sumant els de tots els grups que li corresponen, i de grups per professor, a la matèria de Valors ètics el curs 2015-2016 (1).
- A les properes meses sectorials sobre quotes de centre proposarem mesures per compensar amb reduccions horàries a partir d'una determinada quantitat d'alumnes i grups assignats a un mateix docent.
Continuarem informant.
(1) També hem sol·licitat la mateixa informació pel que fa a Educació Física, una altra matèria que també pateix un excés de grups i alumnes per professor.
Palma, a 7 d'abril de 2016