La Direcció general Formació Professional i Formació del Professorat ha publicat les instruccions per al desenvolupament de programes de formació en els centres i per als centres o intercentres, per al curs 2016-2017, assessorats pel CEP.
Termini per presentar la sol·licitud i el programa formatiu:
- Comença el 30 de maig i finalitza el 15 de setembre de 2016.
Les modalitats de formació poden ser:
- a. Formació en el centre (FeC): requereix la participació d’almenys el 30 % dels membres del claustre de professorat, amb un mínim de 12 persones.
- b. Formació per als centres o intercentres (FiC): requereix la participació d’un mínim de 12 persones dels claustres de més de dos centres educatius.
Durada:
- Els programes de formació en el centre (FeC) tenen una durada mínima de 8 hores i màxima de 60 hores.
- Els programes de formació intercentres (FiC) tenen una durada mínima de 20 hores i màxima de 60 hores.
El programa s’ha de referir a una o vàries de les línies estratègiques del Pla quadriennal de formació del professorat 2016-2020 que són:
- a. La formació contextualitzada i vinculada a la millora de les pràctiques educatives, al rendiment i a la millora dels resultats dels processos d’aprenentatge.
- b. La formació per a la convivència amb recursos i tècniques de desenvolupament personal, gestió emocional, habilitats comunicatives i de relació per millorar les competències personals del docent, generar expectatives positives a l’alumnat i millorar el clima de l’aula i les habilitats emocionals i socials de l’alumnat.
- c. La formació per a la millora de la gestió dels centres i els equips de treball que contempli la competència per exercir la funció directiva, el lideratge pedagògic, la coordinació docent, la facilitació de grups, la dinamització i l’assessorament de la formació.
- d. La formació per al coneixement de les dimensions i les implicacions de la diversitat i per aplicar estratègies d’atenció a la heterogeneïtat de procedència de l’alumnat des dels models organitzatius i educatius inclusius i d’educació per a la igualtat des de la consciència de gènere i de la coeducació.
- e. La formació per a la millora dels processos d’aprenentatge de llengües, des de l’actualització pedagògica i didàctica, en metodologies que vinculin l’aprenentatge amb les situacions de la vida quotidiana, a partir dels projectes lingüístics de cada centre.
- f. La formació per a la integració de les tecnologies de la informació i la comunicació en el currículum i fomentar-ne els usos didàctics, així com per al desenvolupament de la competència digital del professorat en l’activitat professional.
- g. La formació per a l’actualització científica i didàctica de col·lectius específics per millorar el seguiment i l’avaluació dels centres educatius, la intervenció socioeducativa, la construcció de l’aprenentatge a partir de la pràctica, els nous coneixements cientificotècnics i la connexió entre l’entorn educatiu i la realitat productiva i d’ocupació.
- h. La formació adreçada al suport per transformar els centres educatius en entorns col·laboratius d’aprenentatge en què participin tots els membres de la comunitat educativa.
http://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10482/579526/resolucio-de-la-directora-general-de-formacio-prof
Clicant AQUÍ podreu accedir als models oficials del programa de formació, de la sol·licitud del programa de formació i de la memòria del programa.