Retem comptes

Cerca en aquest blog

dilluns, 18 de novembre del 2019

Interins 20-21: novetats i resum de la primera Mesa


Avui dematí ha tengut lloc la primera Mesa entre sindicats i Conselleria per parlar de la gestió d'interins al curs 2020-21 i la previsió és que es torni a convocar Mesa sobre el mateix tema per dilluns que ve dia 25.
Com sempre, ens podeu fer arribar les vostres aportacions a ensenyament@uob.cat
Vegeu, de la Mesa d'avui, les informacions més destacades i les aportacions de UOB a cada punt:



CONVOCATÒRIA DE BORSA

Les principals novetats o propostes de la Conselleria són:
  • El termini per apuntar-se a la borsa d'interins s'ampliarà i previsiblement estarà obert del 10 o el 15/12/19 al 31/3/20.
  •  Els mèrits o requisits a presentar i tenir en compte a l'hora de baremar els interins serien els assolits fins al 31/8/19.
  •  Els interins que ja estassin apuntats a la borsa en el curs actual i que no haguessin de presentar nova documentació o canviar opcions de illes, jornades o funcions, no caldria que es tornassin a apuntar cada any, en no ser que fes un any consecutiu (o altre termini a determinar) que l'apuntat a borsa s'hagués declarat com a no disponible.
  • Aquesta darrera novetat i algunes de les que trobareu més avall a l'apartat sobre tràmits telemàtics d'adjudicacions, anirien encaminades cap a l'objectiu de tenir una borsa oberta tot l'any. Segons la Conselleria, falta estudiar i anar polint aquesta idea que voldrien poder tenir valorada de cara al curs 2021-22.

Les principals peticions de UOB a aquesta convocatòria són:

> Quant a les Bases específiques:
  • Que es recuperi l'opció de disponibilitat per treballar 1/3 de jornada per tal de cobrir les reduccions de jornada que els funcionaris de carrera demanin en aquesta proporció.
  • Que l'excepcionalitat dels professors tècnics d'FP només demani dos requisits: A) haver acreditat un dia de servei en l'especialitat demanada i B) no haver estat sancionat per falta greu o molt greu en procediment disciplinari.
  • Que es redueixi al màxim possible el temps d'espera entre el termini per apuntar-se a borsa i la publicació de les llistes provisionals i definitives d'admesos i exclosos.
  • Que els PDF de llistes d'admesos i exclosos no es despengin de la web de Conselleria i es puguin consultar també de manera retrospectiva com a mínim durant quatre anys.
  • Que s'arregli el portal de baremació de la mateixa web, que no funciona i no permet consultar els admesos i exclosos actuals.
> Quant al Barem:
  • Que la data de finalització de reconeixement de mèrits sigui fins al darrer dia de la convocatòria.
  • Que el fet d'haver aprovat oposicions i haver quedat sense plaça en convocatòria igual o posterior a la del 2018 es meriti en un apartat diferent de la formació i de l'experiència docent i que, d'entre aquests aprovats, els que siguin a la llista S es considerin tutoritzats i passin directament a la llista I.
  • Que es baremi l'experiència docent a escoles municipals de música, escoletes d'infantil i universitats privades així com l'experiència laboral que excedeixi el temps demanat com a requisit en les especialitats d'FP, professorat d'arts plàstiques i disseny i de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny.
  • Que l'experiència a centres privats puntuï menys que a centres concertats.
  • Que l'experiència com a professors de religió puntuï com a màxim com a un centre concertat.
  • Que l'experiència a centres públics d'altres comunitats autònomes puntuï menys que l'experiència als centres públics de les Illes Balears.
  • Pel que fa a la puntuació per formació acadèmica, que s'hi incloguin els Graus Superiors del Conservatori.
  • Que s'afegeixi un apartat d'FP on s'hi baremin les titulacions de Grau  Mitjà i Grau Superior.
  • Que meritin les titulacions de les Escoles d'Art.
  • Respecte a la formació no acadèmica o permanent, que es baremin la formació del SOIB i les certificacions professionals.
> Quant a l'Annex 4:
  • Per cinquè any consecutiu demanam que es convoqui el Grup de treball o la Mesa per a la revisió, l'anàlisi i l'establiment d'un diagnòstic sobre l'estat d'aquest Annex .
  • Que la Conselleria ens faci arribar els informes de validació de funcions per a una titulació concreta, tant si l'informe és favorable a la validació com sinó, periòdicament a partir d'ara i en retrospectiva des del 2015.
  • Que es contempli la possibilitat que un màster, una titulació de Tècnic Superior d'FP, una habilitació de Magisteri o l'experiència com a professor especialista puguin habilitar funcions.


CONVOCATÒRIA D'ADJUDICACIONS 

Les propostes principals de Conselleria serien:
  • Mantenir l'obligatorietat de seleccionar totes les places a què l'interí pugui accedir en el tràmit d'adjudicacions de l'estiu.
  • La revisió del tràmits telemàtics: vegeu-ho a continuació.


TRÀMITS TELEMÀTICS D'ADJUDICACIONS 

Les principals novetats de la Conselleria serien:
  • Es permetria que els exclosos per català i/o els exclosos per formació pedagògica participassin a tots els tràmits de selecció de places, tant d'estiu com setmanals, mantenint-se, això sí, en la darrera posició en l'ordre d'adjudicació. (Vegeu esquema més avall *)
  • Al tràmit setmanal d'adjudicacions seria possible optar també a places definides per opcions que l'interí no hagués seleccionat quan s'apuntà a borses. Per exemple, si un interí només seleccionà jornada completa a Mallorca per a funció de Català a Secundària, al tràmit setmanal d'adjudicacions també podria optar a places d'altres illes o a altres funcions que pogués impartir i que no hagués seleccionat o podria optar també a places de mitja jornada, fet que no faria necessària la modificació de les creuetes de cada interí durant el curs.
  • Es crearia un nou tràmit telemàtic setmanal d'adjudicació de vacants sobrevingudes i substitucions per via d'urgència, que s'obriria cada dilluns un cop publicades les adjudicacions del tràmit setmanal i es tancaria el dilluns a vespre, abans de començar el dimarts amb les telefonades per a les adjudicacions extraordinàries. A aquest tràmit hi podria participar qualsevol persona admesa o exclosa a borsa o no apuntada a borsa quedant aquests últims en darrera posició d'adjudicació per darrere dels exclosos. (Vegeu esquema més avall*). Les places que s'oferirien en aquest tràmit d'urgència serien les que haguessin quedat desertes en l'adjudicació setmanal ordinària de cap de setmana.
Segons la D.G. de Personal Docent, aquests canvis exposats permetrien una reducció de les publicacions de convocatòries extraordinàries d'interins per una part i de les adjudicacions extraordinàries d'entre setmana per l'altra, en què l'acceptació de la plaça sí que és obligatòria.

* Esquema procediments d'adjudicacions:
  1. Tramit telemàtic d'adjudicacions de l'estiu.
  2. Adjudicacions setmanals.
                    2.1. tràmit telemàtic ordinari setmanal de divendres a dilluns.
                    2.2. tràmit telemàtic urgent setmanal el dilluns horabaixa.
                    2.3. adjudicacions extraordinàries de dimarts a dijous.

* Esquema ordre d'adjudicació:
  1. Admesos a borsa.
  2. Exclosos per català.
  3. Exclosos per formació pedagògica.
  4. Exclosos per català i formació pedagògica.
  5. (Només aplicable en el tràmit telemàtic urgent setmanal del dilluns horabaixa) No admesos ni exclosos, és a dir, interessats que no s'han apuntat a borsa, però que compten amb titulacions adequades segons l'Annex 4 de la convocatòria de borsa.

Principals demandes de UOB respecte a les adjudicacions:
  •  Que es convoqui el Grup de treball o la Mesa per a revisar els tipus de perfils i els criteris de perfilament.
  • Que en una plaça de suport l'interí no pugui ser l'únic responsable d'un grup classe.
  • Que es respecti el dret a la reducció de jornada dels interins majors de 55 anys.
  • Que es revisin les dates de cessament i el cobrament de l'estiu i que qualsevol interí que hagi treballat 5,5, mesos i tengui contracte a 30 de juny se li estengui d'ofici el contracte fins a 31 d'agost sempre i quan no es reincorpori el titular de la plaça.
  • Que s'elimini l'obligatorietat d'haver de seleccionar totes les places a què hom pot optar en el tràmit d'adjudicacions de l'estiu.
  • Pel que fa a possibles mesures d'estabilitat per a interins en relació amb les adjudicacions, hem reiterat la nostra oposició a la possibilitat de l'existència de places de pacte.

ESPECIALITATS MANCADES DE PROFESSORAT

Pel que fa a aquestes especialitats, que obliguen a publicar cada any convocatòries extraordinàries de borses d'interins i de professors especialistes en funcions com ara Català, Alemany, Francès, Cuina, Sistemes Electrònics o Manteniment de vehicles entre altres:

La Conselleria ha informat que:
  • Quant a les adjudicacions, confien que el  nou esquema de procediments i el fet que els exclosos per català i/o formació pedagògica puguin accedir a tots aquests procediments, ajudaran a mitigar el problema mentre s'espera a poder tenir el sistema organitzat per a tenir la borsa oberta tot l'any.
  • Que s'ha fet una revisió d'ofici de l'annex 4 en les especialitats on s'ha detectat aquesta mancança.
UOB, per altra part, ha reiterat:
  • La necessitat de revisar l'annex 4
  • La necessitat de convocar el Grup de treball per estudiar diferents possibilitats per a solucionar el problema. 

TUTORITZACIÓ

En general, s'han fet les següents aportacions:

Conselleria:
  • Creuen que és necessari acabar de definir el funcionament de la tutorització però no han indicat en quin sentit introduirien canvis.
UOB hem demanat que:
  • La tutorització sigui més una acollida i acompanyament al nou professorat que comença a treballar que no pas un tràmit burocràtic.
  • Que es mantengui el procediment actual amb el termini de 30 dies, que aquests puguin ser acumulables i que la funció principal sigui la d'acompanyament.
  • Que els professors especialistes es considerin tutoritzats en les mateixes condicions que els interins docents.
Altres:
  • Tres sindicats han demanat que es revisi tot el procediment de tutorització per tal que aquest sigui equiparable i homologable a les pràctiques dels que han aprovat oposicions. En realitat, això suposaria un allargament temporal molt important de la tutorització, que hauria de ser de cinc mesos i mig com a mínim, i un augment significatiu de la burocràcia.