Retem comptes

Cerca en aquest blog

dilluns, 16 de desembre del 2019

NOVETATS: convocatòria borsa interins 20-21





Després que a la Mesa Sectorial (MSE) de divendres passat, 13/12/19, la Conselleria no acceptàs cap de les propostes i demandes sindicals presentades, per la qual cosa, UOB votà en contra de l'esborrany, i a l'espera que la convocatòria de borsa d'interins per al curs 20-21 es publiqui al BOIB aquesta setmana, sembla que els termes quedaran de la següent manera:


CONVOCATÒRIA

TERMINI
  • El termini per apuntar-se a la borsa del curs que ve s'obrirà el 15/1/20 i es tancarà el 31/3/20.

TRÀMIT TELEMÀTIC
  •  La principal novetat és que els interins que ja han estat apuntats a la borsa del curs 19-20 (tant els admesos com els exclosos) no hauran de tornar a fer obligatòriament el tràmit per apuntar-se a la nova borsa sinó que hi quedaran inclosos d'ofici, de manera que només hauran d'apuntar-s'hi aquells aspirants que no siguin a la borsa actual del curs 19-20.
  •  Els que vulguin canviar opcions, esmenar causes d'exclusió, despuntar-se de la borsa, actualitzar dades personals o presentar nova documentació, hauran de fer un tràmit habilitat a tal efecte.

BORSA ÚNICA
  •  Per segon any, la borsa d'interins es constituirà com a una sola llista, fet que, al moment de les adjudicacions, suposarà que es respecti l'odre de preferència en què l'interí seleccioni les places a què pot optar.

SELECCIÓ D'OPCIONS
  • Es mantendrà el sistema de creuetes per a seleccionar funcions o especialitats, illes, tipus de jornada, centres d'especial dificultat, places itinerants o compartides, etc.

REGISTRE DE FORMACIÓ
  • La nova documentació referida a les activitats de formació permanent s'ha d'adreçar únicament i exclusiva al Servei de Formació Homologada i Capacitació de la direcció General de la Primera Infància, Innovació i Comunitat Educativa mitjançant el model de sol·licitud que trobareu clicant AQUÍ. Si la formació es registra a la mateixa sol·licitud d'inscripció a la borsa, no es tendrà en compte ni es baremarà.
  • Finalment, la Conselleria no ha cedit a les nostres demandes i els mèrits de formació permanent que es valorin seran aquells assolits fins al 31/8/19.


BAREM
  •  La principal novetat del barem és la meritació del fet d'haver aprovat oposicions i haver quedat sense plaça en les convocatòries de 2019 i/o 2020. Aquest fet suposarà 5 punts per convocatòria aprovada. Aquesta és l'única de les nostres demandes que s'ha acceptat, encara que parcialment.
  • També hi ha novetats en les dates límit de valoració de mèrits assolits. Així, es baremarà l'experiència docent adquirida fins al 31/8/19, la formació acadèmica fins al 31/3/20 i la formació permanent fins al 31/8/19.


ALTRES NOVETATS


NOU TRÀMIT D'ADJUDICACIÓ URGENT
  • A més dels tràmits habituals d'adjudicació de places, al curs 20-21 s'establirà un nou tràmit anomenat "Procediment urgent".
  • Aquest tràmit d'urgència s'obrirà i es tancarà cada dilluns un cop publicades les adjudicacions del tràmit habitual de cap de setmana.
  • S'hi oferiran les places que hagin quedat sense adjudicar en el tràmit ordinari de substitucions.
  • Podrà participar d'aquest procediment urgent qualsevol interí que formi part de la borsa o no i tant si hi figura com a admès com si hi figura com a exclòs per català, per formació pedagògica o per ambdues.

TRÀMIT D'ADJUDICACIONS SETMANAL
  •  El tràmit setmanal de cap de setmana per a optar a substitucions o vacants sobrevingudes continuarà igual: s'obrirà cada divendres i es tancarà al dilluns a migdia. Com sempre, si hi ha interferències per dies festius, vacances o altres, la Conselleria informarà amb antelació dels dies en què es podrà accedir a aquest tràmit.
  • Podran participar d'aquest tràmit no només els admesos a la borsa sinó també, i com a novetat, els exclosos per català.
  • A més, s'inclourà en aquest tràmit la novetat de poder-hi seleccionar places que corresponguin a opcions d'illa, jornada, etc. diferents de les opcions que l'interí marcà quan s'apuntà a la borsa.

TRÀMIT EXTRAORDINARI D'ADJUDICACIONS
  •  La novetat en aquest tràmit, que continuarà fent-se via telefònica o correu electrònic entre el dimarts i el dijous a vespre, és el fet que una única vegada al curs, es permetrà a l'interí renunciar sense al·legar cap motiu, a la plaça que se li adjudiqui per aquest procediment.
  • En aquest tràmit es podran oferir places als interins admesos i disponibles a la borsa i als exclosos per català.
  • S'hi adjudicaran les places que hagin quedat sense adjudicar en el tràmit del cap de setmana o en l'urgent.

ADJUDICACIONS DE L'ESTIU
  •  En aquest procés d'adjudicació de destinacions provisionals, la novetat que s'hi introdueix és que hi podran participar els exclosos per català.
  • S'hi continuaran oferint places vacants, substitucions previstes per a tot el curs escolar.

ORDRE D'ADJUDICACIONS
  •  En el nou tràmit d'adjudicacions per Procediment urgent, se seguirà el següent ordre d'adjudicació:
  1. Els aspirants, tant si són a la borsa com si no, en possessió de la titulació acadèmica i de la formació pedagògica, per ordre de participació en el tràmit.
  2. Els aspirants, tant si són a la borsa com si no, en possessió de la titulació acadèmica però no de la formació pedagògica, per ordre de participació en el tràmit.
  • A la resta de tràmits, és a dir, al de l'estiu, al de cada cap de setmana i a les adjudicacions extraordinàries, l'ordre d'adjudicació serà el de sempre:
  1. Admesos i disponibles del grup I.
  2. Admesos i disponibles del grup S.
  3. Exclosos per català, ordenats primer per nivell de coneixements de català i, entre ells, aplicant-los el barem.

DISPONIBLES /NO DISPONIBLES
  •  Hi ha una novetat important en aquest apartat, i és que els aspirants que se situïn voluntàriament com a no disponible, es mantendran en aquesta situació des del moment en què s'hi declarin i fins al final del curs escolar.
  • El tràmit de modificació d'estat continuarà realitzant-se des del Portal del Docent Interí.

RENÚNCIA JUSTIFICADA I RESERVA DE PLAÇA
  •  Les causes de renúncia justificada són:
  1. Embaràs
  2. Període de maternitat / paternitat, adopció o acolliment
  3. Fills menors de tres anys
  4. Malaltia pròpia
  5. Força major, a valorar per la D. G. de Personal Docent
  • Pel que fa a la reserva de plaça havent renunciat de manera justificada per embaràs o maternitat / paternitat, adopció o acolliment, s'introdueix la novetat que tot el temps en què la plaça sigui reservada i fins que s'hi incorporin, puntuarà per experiència docent.

REIVINDICACIONS DE UOB
  • Si voleu consultar la llista de les principals demandes de UOB sobre la gestió d'interins, vegeu-les al resum de la darrera Mesa tècnica realitzada el 18/11/19 clicant a l'enllaç anterior.