Retem comptes

Cerca en aquest blog

divendres, 9 d’octubre del 2020

UOB trasllada valoracions i demandes al CEMe sobre l’inici de curs



El passat dimecres, 7 d'octubre va tenir lloc el primer Plenari del curs 20-21 del Consell Escolar de Menorca. Es va parlar de les noves incorporacions d'enguany a causa d’algunes baixes i també de la proposta del CEMe d’emprar el romanent de 4824 euros que no s’ha pogut utilitzar d’altra manera a causa de la pandèmia per compensar desigualtats socials de l’alumnat. UOB es va afegir a la comissió d’innovació per treballar en aquest tema.

El Plenari però va gravitar entorn de l’inici de curs, que es va estructurar en dos apartats. El primer, acordar una carta d’agraïment a la comunitat educativa que ha fet possible l’inici de curs i el segon, valoracions sobre aquest mateix inici. Tot just començar, UOB va proposar uns quants canvis al comunicat d'agraïment que podeu llegir AQUÍ . Es va acceptar desglossar l’agraïment entre els diferents col·lectius que formen part dels centres educatius, però es va considerar que les reclamacions que havíem proposat afegir es tractarien de manera diferenciada i es durien a la propera Permanent. En concret, demanàvem compromís per part de la Conselleria d’Educació que s'ha de traduir en:
  • Més mesures de seguretat i prevenció
  • Màscares homologades
  • Prou espais per assegurar les distàncies
  • Més docents per garantir ràtios reduïdes
  • Especialistes
  • Suport als infants amb necessitats educatives especials
  • Recursos i professorat per atendre l'alumnat en semipresencialitat (el professorat fa la tasca docent presencial)
Totes aquestes demandes les mantenim des de fa mesos.

Pel que fa a les valoracions de l'inici de curs, per una banda, UOB es fa ressò de qüestions que es van plantejar al Plenari com, per exemple, la crítica a la coordinació entre centres educatius i Ajuntaments a l’hora de cedir espais per impartir classes, i fa una crida no només a agilitzar aquesta coordinació sinó a fer públics els llocs cedits pels Ajuntaments, així com també a saber si aquestes cessions estan donant resposta a totes les necessitats plantejades pels centres. També es va fer una crítica a la poca cobertura que hi ha a escoles i instituts per atendre la diversitat de l’alumnat en condicions i es va demanar que es minimitzés la part burocràtica de la tasca docent a favor de la part pedagògica directa. Relacionat amb això, es demana que es puguin compartir les experiències positives entre centres, sobretot a primària, i que els inspectors puguin tenir un paper de transmissors d’informació de manera ràpida, assumint una tasca orientativa.

De l’altra, UOB va plantejar directament les següents qüestions al Plenari :

  • Traslladar a la comissió d’avaluació quines condicions s’han de complir perquè tot l’alumnat de Menorca pugui assistir a l’aula ja que té un diagnòstic molt favorable (actualment, només un 0’98% dels contagis totals de les Balears). Per això demanam presencialitat total a ESO i Batxillerat. Es va acordar que es faria la petició formal per conèixer aquestes condicions.

  • Tenir en compte, sobretot a 2n de Batxillerat, el greuge comparatiu que suposa de cara a les PBAU, que uns centres hi hagi presencialitat absoluta i altres semipresencialitat. S’ha de treballar de manera urgent per garantir la presencialitat en tots els casos.

  • Resoldre la incidència amb l’ús eventual del servei de menjadors en algunes escoles, ja que representa un fort greuge a la conciliació familiar. És un servei que existia i que es demostra totalment imprescindible. No es pot supeditar la necessitat de les famílies a la suposada manca d'espais. Si, segons Conselleria, s'ha doblat la inversió, com pot ser que a Menorca s'hagi reduït el servei? El delegat d’educació va respondre que es prioritzaven les beques de menjador i que, un cop acabat el procés d’ajudes, es treballaria per resoldre aquest servei. Des d' UOB Ensenyament insistim que són dues qüestions paral·leles i que l’increment d’inversió en menjadors també es traduïa amb més contractació de personal. Els espais tampoc hauria de ser un problema per un servei que es dona als centres educatius quan el període lectiu ja ha acabat i les aules estan buides.

  • Demanar informació i insistir a resoldre la incidència amb la matrícula a graus de FP que ha afectat al voltant de 100 alumnes. El delegat va contestar que s’estava resolent i que la majoria aconseguiria entrar a algun cicle però des d'UOB insistim que a problemes excepcionals s’han de trobar solucions excepcionals perquè no ens podem permetre, menys en la situació actual que vora 100 alumnes d'FP "perdin un any" perquè, o bé entren a cicles que no volen, o directament desisteixen perquè s'han vist perjudicats per les anomalies en la inscripció telemàtica.