Retem comptes

Cerca en aquest blog

divendres, 20 de maig del 2022

Prou d'embulls! Flexibilització o calendarització estricta?

 


Cap a finals d'abril la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres va publicar el document Mesures de flexibilització per a la planificació del curs 2022-2023 i posteriors. 

Des d'UOB Ensenyament hem de reconèixer que, inicialment, vàrem pensar que a la fi, enlloc de l'obediència cega al que disposa el Ministerio, l'empatia envers els docents i equips directius que des de fa anys estan al peu del canó s'havia instal·lat dins els càrrecs orgànics i els ATD's que treballen en aquesta direcció general. Fins i tot hi hagué qui pensà que, tal vegada, el vague record del personal docent d'aquesta direcció general dels seus temps com a professorat en actiu, havia activat qualque mecanisme de contenció davant la bogeria normativa que, una vegada més, s'imposa per part dels buròcrates i "experts en educació" d'esquena als docents. I tot això a cost zero, mateixes ràtios i mateixa càrrega lectiva, clar està.

Res més lluny de la realitat. Queda confirmat, a UOB Ensenyament som uns ingenus. Una anàlisi detallada d'aquest document posa de manifest una vegada més que el paper tot ho sosté i que la ingenyeria del llenguatge tendenciós figura dins el llibre d'estil d'aquesta direcció general. Des d'UOB Ensenyament sostenim que la proposta que fa la Conselleria no és més que una calendarització que s'adapta al calendari d'implementació que estableix la LOMLOE, això és:

  • Implantació dels nous currículums LOMLOE el curs 2022-2023 per als cursos senars de Primària, Secundària i Batxillerat i per tot el segon cicle d'Educació Infantil (3-6)
  • Implantació dels nous currículums LOMLOE el curs 2023-2024 per als cursos parells de Primària, Secundària i Batxillerat.
Així idò, aquesta iniciativa no és més que una calendarització i sinó anem a analitzar cada tasca en deteniment: