Retem comptes

Cerca en aquest blog

divendres, 3 de juny del 2016

Explicam com es perfilen les places d'interins a les properes adjudicacions

La manera com es perfilen les places que han d'ocupar els interins i els criteris de perfil han resultat ser molt més difícils d'aclarir del que pensàvem; de fet, no només no s'han aclarit sinó que han creat nous dubtes

El 17 de febrer passat, a la reunió bilateral que mantinguérem amb Personal Docent (vegeu el resum de la reunió AQUÍ), demanàrem quan es duria a terme la mesa que la Conselleria s'havia compromès a fer per revisar els criteris de perfils de places; ens contestaren que aquesta revisió ja s'havia començat i que s'acabaria a la següent mesa de quotes, després d'haver-se reunit amb els directors per intentar aclarir i simplificar els perfils.

Aquest dimarts 31 de maig, a la mesa de quotes (la primera i única que s'ha feta fins ara amb aquesta Conselleria), quan traguérem el tema dels perfils, ens digueren que aquest tema no s'ha de parlar a la mesa de quotes perquè no hi té res a veure, en clara contradicció amb el que se'ns havia dit a la bilateral, i que dels perfils se'n parlaria a la mesa sobre adjudicacions de l'endemà.

Així doncs, després de la mesa d'adjudicacions i a partir de la informació donada pels representants de la Conselleria, hem arribat a la conclusió que explicam a continuació i que intentarem verificar a la propera mesa sobre interins a què ens convoquin.

Hi hauria tres maneres d'identificar, definir o etiquetar places:

1- Places perfilades

Segons la Conselleria, queden establerts dos tipus de perfils:
  • uns lligats a titulacions demostrables (que serien els perfils vinculants) i només es podrien fixar arran de la necessitat de quatre titulacions: B2, Riscos Laborals, Llengua de signes i Tarja de la Marina mercant.
  • i uns altres no lligats a titulacions (que serien els perfils informatius) que inclourien el perfil d'especial dificultat per una part i es lligarien a plans de millora, a innovació pedagògica, a treball per projectes o a feina per àmbits, per una altra. Si us interessa, podeu consultar els àmbits que desenvolupen els Plans de millora AQUÍ)
2- Places generades amb dues funcions o compartides entre dos cossos

Segons l'Administració, la definició d'aquestes places la determina el centre segons la seva quota i no es considera perfil de plaça (ni vinculant ni informatiu) el fet que s'hagin d'impartir dues especialitats, tant si aquestes són del mateix cos com si són de cossos diferents. Es consideraria que dues funcions poden conviure en una mateixa plaça si hi ha com a mínim una coincidència o intersecció entre les titulacions que poden impartir una i altra funció.

3- Places amb un comentari

A la mesa de dimecres no s'explicà què significa ara aquest concepte, només digueren que existeix. Anem a pams i reflexionem un poc sobre aquesta classificació.

-Pel que fa a les places que inclouen dues funcions siguin o no del mateix cos, no s'explica que el fet d'haver d'impartir per exemple filosofia i música o anglès i alemany o matemàtiques i dibuix tècnic no sigui un tema de perfils, si van van clarament lligats aquests casos a titulacions. Segons la Conselleria no es poden considerar places perfilades amb un perfil vinculant lligat a titulació perquè no van lligades a titulació de B2, riscos Laborals, Llengua de signes o Tarja de la Marina Mercant. Tampoc es podrien considerar una plaça de perfil informatiu en no ser que a més de la doble funció també fos d'especial dificultat o participàs en plans de millora, treball per projectes o àmbits.

A més, segons l'esborrany de la convocatòria d'adjudicacions, les places generades amb dues funcions de cossos diferents (per exemple, un perfil que demani música per a secundària i trompa per a conservatori), s'han d'adjudicar a partir del cos de la funció principal. En aquest exemple, doncs, no queda clar si la plaça s'hauria d'adjudicar en el cos de secundària o en el de règim especial, ni quina seria la funció principal d'aquesta plaça, ni com ni qui ho decideix. Un criteri possible seria que s'adjudicàs en el cos del qual s'han d'impartir més hores, però no és el cas. La funció principal és la que diu el director del centre que necessita cobrir la plaça. No hi ha criteri públic i oficial, doncs, per definir la funció principal.

-Quant a les places perfilades i a les places que només s'identifiquen amb un comentari, quan l'any passat es publicaren les places disponibles per a interins en el procés d'adjudicacions de destinacions provisionals per al curs 2015-16, ens dedicàrem a fer un buidatge i recopilació de tots els perfils (o allò que nosaltres enteníem per perfils) i en traguérem un llistat de perfils que podeu consultar AQUÍ.
A la convocatòria del 2015, el perfil de plaça venia indicat amb un número de codi de manera que ordenàrem el llistat de perfils per aquest ordre numèric. En total, el llistat inclou 173 perfils usats per definir i classificar les places d'aquest curs que encara no hem acabat.

És evident que 173 perfils és excessiu i que feia falta revisar-los, ara bé, si ens guiam pel punt 1 de més amunt i revisam quins dels 173 perfils de l'any passat entren dins la definició que ens donaren a la mesa de dimecres, resulta que només 20 poden continuar considerant-se perfils. No se sap si els 153 perfils restants, doncs, han passat a ser "comentaris", s'han eliminat o ja no existeixen. Ara també haurem de demanar que ens passin un llistat de "comentaris".

A la pròxima mesa, doncs, haurem de tornar a repetir les mateixes preguntes de dimecres, a veure si aconseguim treure'n el net.

Recordem que, a més dels dubtes indicats fins ara, també demanàrem:
  • Que es convoqui una mesa sectorial dedicada únicament a perfils de places.
  • Una llista actualitzada dels criteris de catalogació de places.
  • Quines són les titulacions reconegudes oficialment que permeten acreditar el perfil vinculant de Riscos laborals i de Llengua de signes.
  • Arran de la petició del professorat d'Alemany, que es veu abocat a treballar pràcticament sempre a mitja jornada, que es prioritzi la creació de places itinerants d'alemany enfront de les places que comparteixen funció d'anglès i alemany.

Consultau més informació a:
-Esborrany de la convocatòria d'adjudicacions per al curs 2016-17
- Novetats a l'esborrany d'adjudicacions
 -Calendari previst d'adjudicacions i instruccions per a la realització del tràmit
-Cobrament de l'estiu per part del interins

L'Assemblea de Docents decideix iniciar una campanya de denúncia de les ràtios il·legals

Foto: Assemblea de Docents

Reproduït del blog de l'Assemblea de Docents:

Davant la preocupació generada per les notícies que ens arriben dels centres sobre les ràtios previstes pel curs vinent feim una crida a la comunitat educativa perquè les denunciï

Avui dia 2 de juny a les 17’30h. a l’IES Binissalem l’Assemblea de Docents s’ha reunit i ha tractat els temes següents.

S’ha informat sobre la reunió amb el Conseller d’Educació i Universitat, Martí March, del passat 23 de maig per reclamar el compromís de l’increment de la inversió en Educació per a l’any 2016 en el que el Govern es compromet a revertir sobre els pressupostos d’Educació qualsevol millora de finançament i ampliació dels marges de despesa que es produeixin al llarg de 2016. Des d’aleshores estam a l’espera que el conseller ens convoqui a una propera reunió amb responsables d’Hisenda i Administracions Públiques per aclarir quina era la situació pressupostària a 14 de desembre de 2015 (data del compromís adquirit amb tots els partits que donen suport al Govern) i quina és la situació actual, després de l’increment.

Referent a les ràtios, l’Assemblea de Docents ha acordat iniciar una campanya de sensibilització i denúncia de les ràtios il·legals que preveim que tendrem a molts de centres el curs que ve. Volem traslladar aquesta situació preocupant a les altres entitats de la comunitat educativa com FAPA, Crida, etc. per tal que s’uneixin a la reivindicació de ràtios legals. De la mateixa manera, traslladarem la nostra denúncia als partits polítics.

Pel que fa al tema del cobrament dels mesos d’estiu del col·lectiu de docents interins i arran de les darreres sentències favorables a Madrid i Navarra, hem acordat iniciar un contenciós administratiu per reclamar aquest dret.

Col·legi professional de docents: avui s’ha fet la primera recollida presencial de signatures necessaries per presentar a la Conselleria de Presidència. Se n’han recollides 790 de diferents centres . El procés continuarà fins a final de curs

La consulta a les assemblees de centre sobre la destinació del fons de la caixa de resistència ja s’ha iniciat.

Canvis a les titulacions d’interins de Mestres de taller del curs 16-17


L’annex 4 de la convocatòria pública per formar borses d’aspirants a funcionaris interins docents ha sofert canvis respecte al curs passat pel que fa a les titulacions que capaciten per accedir a cada especialitat o funció.

Al cos de Mestres de taller hi ha novetats en les titulacions que permeten impartir les següents matèries: Restauració, Disseny gràfic assistit per ordinador, Ebenisteria artística i Fotografia i processos de reproducció.

Titulacions afegides enguany:
  • Restauració: Llicenciat en belles arts (restauració)
  • Disseny gràfic assistit per ordinador: Llicenciat en belles arts (disseny)
  • Ebenisteria artístic: Llicenciat en belles arts (escultura)
  • Fotografia i processos de reproducció: Llicenciat en belles arts (imatge)
Com podeu veure, de cara al proper curs s’ha afegit la llicenciatura en belles arts per poder impartir certes funcions en règim d’interinitat del cos de Mestres de taller. Enguany no s’han afegit nous requisits ni s’han eliminat titulacions respecte l’annex 4 de la penúltima convocatòria d’interins. Així i tot, sorgeixen contradiccions.

Encara hi ha interrogants sobre els següents casos:

  • Accés a algunes especialitats del cos de Mestres de taller mitjançant la llicenciatura en Belles Arts. No queda clar quin criteri segueix l’Administració quan accepta aquesta titulació en algunes especialitats com, per exemple, Ebenisteria artística, però no l’accepta en altres com Tècniques del metall, etc.
  • Amb el cicle formatiu d’arts plàstiques i disseny de grau superior de modelisme i matriceria ceràmica es pot impartir la matèria Tècniques ceràmiques i, en canvi, no poden els tècnics superiors d’arts plàstiques i disseny en modelisme i matriceria ceràmica.
  • Els graduats en arts aplicades de l’especialitat de gravat i tècniques d’estampació poden impartir la matèria Tècniques de gravat i estampació i, en canvi, no poden els tècnics superior d’arts plàstiques i disseny en gravat i tècniques d’estampació.
  • El grau en disseny de moda no apareix dins el llistat de titulacions acceptades per impartir la matèria Tècniques de patronatge i confecció.
  • Per acabar, no queda gens clar quin criteri segueix la Conselleria per determinar que certes titulacions hagin de demostrar experiència professional d’un mínim de dos anys en un camp laboral relacionat amb la família professional corresponent i, en canvi, altres titulacions no tenguin aquest requisit afegit. Els restauradors, titulats en disseny, enginyers tècnics tèxtils, llicenciats en belles arts i llicenciats en comunicació audiovisual no han d’acreditar experiència alguna mentre que tots els graduats en arts i oficis estan obligats a complir el requisit d’experiència professional en el camp.
Per tot això i moltes altres contradiccions, continuam insistint a la Conselleria d’Educació i Universitat que es creï una comissió de revisió, amb profunditat, de l’annex 4.

Agrairíem contacteu amb nosaltres per a totes aquelles contradiccions que hàgiu localitzat en l’annex 4 de la convocatòria d’interins.

Enllaç convocatòria d’interins curs 2016-2017:
http://www.caib.es/eboibfront/ca/2016/10474/578513/resolucio-de-la-directora-general-de-personal-doce

dijous, 2 de juny del 2016

Procés d'adjudicació de places: calendari previst i participació al tràmit




Aquest dimecres 1/6/16 es reuní la MSE per revisar els esborranys de les resolucions d'adjudicacions i de tutorització d'interins.

CALENDARI
Segons l'esborrany i la informació donada per la Conselleria, els calendari orientatiu previst seria el següent:
  • 9-10 de juny. Publicació de les llistes provisionals de les comissions de servei. No sabem la previsió per a la publicació de les llistes definitives.
  • 17 de juny. Publicació de les llistes provisionals d'interins admesos i exclosos de borses.
  • 30 de juny. Publicació de les llistes definitives d'interins admesos i exclosos de borses.
  • 4-5 de juliol. Publicació de la relació de places a adjudicar.
  • 5 a 7 de juliol. Termini per a seleccionar places els funcionaris de carrera sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d'horari. No sabem quan sortirien llistes provisionals i definitives ni quan es produiria l'adjudicació però, en tot cas, abans del 19 de juliol si no hi endarreriments.
  • 19 a 22 de juliol. Termini per seleccionar places els interins.
  • Pel que fa a les adjudicacions dels interins, si no hi ha endarreriments, es faran a la segona quinzena de juliol. Si per qualsevol raó, com ara el tancament de les quotes dels centres, es produís algun endarreriment, les adjudicacions d'interins s'haurien de fer a la segona quinzena d'agost.
Posteriorment a l'adjudicació dels funcionaris de carrera i abans que s'obri el termini de selecció de places per als interins, es publicarà un llistat actualitzat de les places que s'oferiran. Demanàrem que aquest llistat sigui complet i inclogui la totalitat de les vacant i substitucions anuals que s'hagin d'oferir. La resposta de la conselleria fou que probablement serà inevitable que algunes d'aquestes places anuals surtin pel setembre. seria el cas de les places que deixaran lliures els docents que aprovin les oposicions al cos d'inspectors o les que deixin vacants els aspirants a comissions de servei al CEP si aquestes comissions no s'han adjudicat abans de la primera setmana de juliol.

PARTICIPACIÓ AL TRÀMIT DE SELECCIÓ DE PLACES
  • Participació obligatòria
Estan obligats a participar del tràmit de selecció de places els funcionaris interins admesos a borses i els funcionaris de carrera sense destinació definitiva o desplaçats per manca d'horari.
  • Conseqüències de no participar-hi
Si un interí admès a borses no participa del tràmit de selecció de places, quedarà en situació de no disponible, és a dir, no se li podrà adjudicar cap plaça vacant ni substitució i tampoc tendrà dret a demanar la prestació de l'atur. Per tornar a estar en situació de disponible, l'interí ho haurà de sol·licitar a la conselleria mitjançant l'aplicació informàtica habilitada i amb una antelació mínima de deu dies hàbils abans que comenci el trimestre en el qual vol estar disponible.
Si un funcionari de carrera no participa del tràmit de selecció de places, l'Administració li adjudicarà d'ofici una destinació.
  • Instruccions per a la selecció de places
-Si l'interí participa del tràmit però no selecciona cap plaça, l'Administració ho entén com a no haver realitzat el tràmit (punt anterior) o sigui que queda com a no disponible i sense poder demanar l'atur.
-Si l'interí selecciona com a mínim una de les places a què pot optar i no se n'hi adjudica cap, quedarà com a disponible per a substitucions i tendrà dret a demanar l'atur.
-L'ordre de preferència en què s'ordenin les places seleccionades és lliure, és a dir, es podran mesclar places a jornada completa amb places a mitja jornada segons la voluntat de l'interessat. Ara bé, si s'intercalen places de diferents cossos, s'ha de tenir clar que, en el moment de l'adjudicació aquest ordre de preferència ja no serà respectat ja que es continua adjudicant per cossos en aquest ordre: mestres, professors de secundari, professors tècnics d'FP, professors d'EOI, professors de música i arts escèniques, professors d'arts plàstiques i disseny, i mestres de taller d'arts plàstiques i disseny en darrer lloc. En aquest sentit, tornàrem a defensar les reivindicacions acordades en les assemblees d'interins de l'AD: llista única i respecte a l'ordre de preferència en què s'han seleccionat les places.
-Els interins que han estat treballant via l'excepcionalitat 3.1.5.2. de l'annex 1 de la convocatòria a borses que permet impartir qualsevol especialitat que no sigui lingüística sense tenir la titulació indicada a l'Annex 4 de la convocatòria de borses però complit un seguit d'altres requisits, estaran obligats a seleccionar les places a què poden accedir de la següent manera: en primer lloc, totes les places a què poden optar segon la seva titulació i l'annex 4 esmentat (si no les seleccionen totes, l'Administració ho farà d'ofici) i, un cop seleccionades totes aquestes, en segon lloc, podran seleccionar la resta de places a què poden optar a partir de l'excepcionalitat. 


Consultau més informació a:
-Esborrany de la convocatòria d'adjudicacions per al curs 2016-17
- Novetats a l'esborrany d'adjudicacions
- Quins són els criteris per perfilar places
-Cobrament de l'estiu per part del interins

Els majors de 55 anys, sense reducció de 3 hores lectives per "ordeno y mando"

Nou incompliment de l'Acord marc. Allà on la Conselleria deia que negociaria la reducció de tres hores lectives per als majors de 55 anys en mesa sectorial,

ara ens trobam que als criteris que es van dur a mesa dimarts passat, i que no es van sotmetre a negociació, estableixen que a Primària tindran una reducció de dues hores lectives i una de complementària:


i a Secundària una reducció d'una hora lectiva i dues complementàries:


Un cop més es confirma el bon ull dels docents quan van rebutjar un Acord marc que no només és insuficient, sinó que cada dia que passa es demostra que és paper banyat.

dimecres, 1 de juny del 2016

Ràtios il·legals als criteris de grups i quotes. Informam sobre la mesa sectorial

Jaume March i Antonio Morante amb el conseller Martí March

Ahir 31 de maig, a les 13 h, va tenir lloc la mesa sectorial extraordinària sobre criteris d'assignació de grups i quotes. Només començar la reunió se'ns va lliurar un document fotocopiat de 31 pàgines i tot seguit els representants de la Conselleria dedicaren mitja hora a explicar, a tota velocitat, els aspectes que consideraren més rellevants. Un cop van acabar van obrir una roda d'intervencions.

Tots els representants sindicals coincidírem en la impossibilitat d'analitzar i valorar un document de tantes pàgines i dades numèriques que vèiem per primera vegada i del qual, de fet, al final no se'n tocarà ni una coma llevat de qualque errada de numeració. Per tant de mesa de negociació res de res, informativa i punt.

Els representants de l'Administració al·legaren que han fet un exercici de transparència perquè els criteris no s'havien fet mai públics, i que no l'havien pogut enviar abans perquè el van acabar de fer ahir mateix. El que no van contestar és per què van aplicar el "aquí te pillo, aquí te mato" en lloc d'ajornar la mesa a un altre dia.

Més endavant explicam alguns dels punts que els membres de la Conselleria van destacar del document. Per la nostra part vam formular una sèrie de preguntes i a partir de les respostes que vam obtenir arribam a les següents conclusions:
  • No es desdoblaran els grups de 6è d'infantil i 1r de primària amb 27 alumnes, constituïts arran de les promocions internes dels grups de 5è i 6è d'infantil que aquest curs ja tenen aquestes xifres, a pesar que l'increment del 10% (article 87 LOE) només es pot aplicar "per atendre necessitats immediates d'escolarització de l'alumnat d'incorporació tardana". Segons la Conselleria ho faran perquè "les necessitats d'escolarització no desapareixen d'un dia per altre.".
  • A la Conselleria estan "sorpresos" per la negativa a desdoblar d'alguns centres d'infantil i primària. A nosaltres no ens sorprèn que les escoles, posades entre l'espasa i la paret, optin per per inflar grups en lloc de convertir en aules les biblioteques i aules de música. El que sí ens sorprèn és que la Conselleria, que coneix perfectament quantes aules hi ha als centres, no ho hagués previst abans de comprometre's a rebaixar a 20 les ràtios de 4t d'infantil dins l'Acord marc.
  • Les ràtios màximes de FP passaran de 32 als 30 que marca la llei, tal com vam reclamar. No inclou, emperò, la ràtio màxima a 30 per a la FP a distància on hi ha pràctiques d'assistència obligatòria, que també vam demanar. Les ràtios poden variar en funció dels espais, tipus de cicle, etc., i es publicaran a la web de la Direcció General de FP (pàg.10).
  • Neguen que s'hagi de reduir la ràtio a FP pels alumnes NESE, encara que l'Ordre de 2009 de cicles formatius diu ben clar a l'Article 16, Nombre d’alumnes per grup: "2. Aquest nombre d’alumnes per grup s’ha de reduir en dos per cada alumne/a amb necessitats educatives especials matriculat en el mateix. El nombre d’alumnat amb necessitats educatives especials no pot ser superior a dos per grup." Ho van negar a les meses tècniques de ràtios i ho continuen negant, encara que ells mateixos citen aquesta Ordre a la relació de normativa dels criteris (pàg. 30). Increïble!!
  • No s'ha tingut en compte la nostra petició de reduir els horaris dels docents amb més de 180 alumnes, problema que afecta a matèries com Valors ètics o Educació física.
  • Neguen que es facin previsions de grups d'ESO amb 32 alumnes a la matrícula ordinària. Segons van explicar, el GESTIB calcula el total sumant-hi els adscrits, els repetidors i les sol·licituds, i els centres que ara estan "alarmats" per les xifres és perquè no han descomptat els repetidors de primària, els alumnes que faran PMAR (ells compten que 1 PMAR equival a 10 repetidors menys de 1r) i els adscrits que es matriculen a altres centres. Caldrà veure si tots aquests factors rebaixaran les xifres o al final es pretendrà fer grups amb ràtios il·legals.
  • Els perfils no s'han tingut en compte per a les quotes, encara que a la reunió bilateral de 17 de febrer ens van dir que no hi hauria mesa de perfils perquè els revisaria la Conselleria amb els directors i després els durien a la mesa de quotes. Cal tenir en compte que les places docents varien, per exemple, si s'opta per perfilar anglès i alemany a una mateixa plaça o es potencien les dobles mitges places d'alemany itinerants. 

Els representants de la Conselleria van destacar alguns aspectes dels criteris, que inclouen els de ràtios. Pel que fa a Infantil i Primària:
  • Els períodes de lliure disposició es resten de tutoria si s'apliquen a altres especialitats (Música, Educació Física, etc) (pàg. 6). Els centres amb més línies tenen més hores de suport ordinari degut a l'estructura de plantilla (pàg. 7). La Conselleria cercarà la forma de compensar-ho.
  • Els CEIP tindran orientadors a dies complets segons nombre d'unitats, en lloc d'hores d'EOEP. Per cada ACS o suport d'AL se sumen hores de suport. No es podrà perdre més d'un docent ni guanyar-ne més d'un i mig (pàg. 7).
  • Hi haurà una plantilla base de centre i s'hi afegiran els recursos. Abans hi havia la quota sense PT i AL assignats.
  • Els alumnes amb problemes conductuals seran atesos per l'Equip d'alteració del comportament. Hi havia PT assignats per alumnes que ja no hi són.
  • Els majors de 55 anys dels tindran una reducció de 2 hores lectives i una de complementària (CHL), que podran fer fora del centre com a Secundària.
  • La PGA haurà d'incloure les hores de coordinacions.

Pel que fa a Secundària:
  • Es passa de 20 a 19 hores lectives.
  • Els majors de 55 anys dels tindran una reducció d'una hora lectiva i dues complementàries (CHL). També a FP i règim especial.
  • L'horari del docent depèn del tipus de centre on es fa feina i no del cos al que es pertany.
  • A 1r d'ESO es fan 35 hores i desapareix l'optativitat (pàg. 12).
  • A 2n es pot fer fins a 38 hores, en funció de l'oferta del centre (pàg. 13).
  • A 3r fins a 39 hores. Hi ha més optatives i desdoblaments (pàg. 14).
  • A 4t van dir que el contingut de Matemàtiques serà el mateix a les dues modalitats i s'hi preveuen 2 hores de reforç.
  • Els suports, com a Primària, no podran suposar perdre més d'un docent ni guanyar-ne més d'un mig.
  • A PALIC es preveu un període lectiu per a cada 4 alumnes d'incorporació tardana. Es fa amb la previsió que hi hagi alumnat de matrícula ordinària per fer un horari inicial suficient (pàg. 16). 
Pel que fa a Batxillerat (pàg. 16):
  • Les modalitats d'Arts i Humanitats varien les optatives i hi ha més hores possibles.
  • A Ciències hi ha desdoblament a Anglès i Biologia-Geologia, als altres d'Anglès.
  • A distància: pàg. 18.
Podeu veure les hores dels equips directius i coordinacions a les pàg. 19 i 20.

Pel que fa a la FP (pag. 21):
  • Es passa igualment de 20 a 19 hores lectives.
  • Les 2 hores de coordinació de FP a distància poden ser lectives o complementàries.
Les ràtios dels CEPA (pàg. 22), segons van dir, s'establiran en funció de la taxa d'abandonament.

El Conservatori de Palma passarà a tenir un orientador a jornada completa i Menorca i Eivissa un a mitja jornada.

Els representants de la Conselleria van afegir que:
  • Si un centre perd professors és per la disminució de grups o de les dues hores ESO i Batxillerat.
  • Fan comptes publicar els criteris d'assignació de grups i quotes.
  • Les instruccions de principi de curs seran més "fragmentades" i permetran als centres organitzar-se amb aquests criteris.
En representació de l'Administració hi van ser presents:
  • Rafaela Sánchez, directora general de Personal Docent
  • Antonio Morante, director general de Planificació
  • Jaume March, cap del Departament de Planificació
  • Antònia Serra, cap de Servei de Planificació
  • Jordi Escudero, cap de Servei de Centres educatius
  • Albert Flores, cap de Servei de Secundària
  • Manel Gacias, cap del Departament de Personal Docent
  • Miquel Bujosa, cap de Servei de Primària
Nota de premsa de la Conselleria:
"Transparència en els criteris, reducció d'hores per a professors de secundària i reducció de ràtios a 4rt d'Infantil"

Criteris grups i quotes definitiu:
https://drive.google.com/open?id=0B2JBZIy87nFIY2R6a3A2V3NfS0k

Avui a les 18 h, reunió de docents de matèries artístiques Al CEP de Palma

#LOMCENO !