El passat divendres 25/5/18 es dugués a Mesa Sectorial d'Ensenyament (MSE) el segon esborrany de la convocatòria d'adjudicacions per al curs 2018-19, això després que el primer esborrany s'hagués treballat a la Mesa Tècnica d'Ensenyament (MTE) de dia 2/5/18.
Tal com ja havia anunciat Conselleria a la MTE, no s'han produït canvis de contingut entre el primer i el segon esborrany, els quals podeu consultar clicant a sobre dels enllaços anteriors.
Les principals demandes presentades per UOB foren:
ORDRE D'ADJUDICACIÓ
- Que en l'ordre d'adjudicació dels diferents tipus de comissions de serveis, les sol·licitades per motius personals s'adjudiquin en primer lloc. (Punt 6.1. annex 1). La Conselleria contestà que prioritzen l'adjudicació de les comissions de serveis per motiu pedagògics en front de les de motius personals.
- Que els funcionaris de carrera que es trobin en situació d'expectativa per no tenir la capacitació de català, siguin adjudicats a continuació dels funcionaris docents en pràctiques o, en tot cas, just abans; és a dir, en la darrera posició d'adjudicació pel que fa als funcionaris de carrera. (Punt 6.1.5è). La Conselleria contestà que ho revisaran i que si no hi ha cap normativa que ho impedeixi, no tenen res en contra d'acceptar aquesta demanda.
- Que s'apliqui el sistema d'adjudicació cremallera, que garantiria que es respecta l'ordre de preferència en què l'interessat ha ordenat les places seleccionades. (Punt 15.1. annex 1). La Conselleria contestà que es veurà i decidirà si de cara al curs 2019-20 s'explora o no aquesta via.
- Que els opositors en pràctiques i els interins seleccionin les places a què poden optar en terminis diferents per tal que els interins tenguin clar quines places queden disponibles després de l'adjudicació dels funcionaris en pràctiques. (Punt 7.3. annex 1). La Conselleria contestà que no separen els dos col·lectius perquè el calendari va molt just.
- Que el termini del que disposaran els funcionaris en pràctiques i el interins per a presentar les reclamacions a les llistes provisionals, es mantengui amb el redactat de la convocatòria anterior, és a dir, que el termini que es dona sigui com a mínim d'un dia hàbil i no de 24 hores, de manera que a la pràctica es guanyi mig dia més de temps per a poder-les presentar. (Punt 7.4. annex 1). La Conselleria contestà que basten 24 hores perquè el nombre de reclamacions presentades en aquesta fase del procés és molt inferior al de les presentades en les llistes d'admesos a borses i que sovint es limiten a reiterar la mateixa reclamació que ja fou denegada.
- Que els funcionaris en pràctiques no estiguin obligats a seleccionar totes les places a què poden optar sinó que es deixi la mateixa redacció que a l'any passat en què bastava seleccionar "tantes places com vulguin". (Punt 11.1. annex 1). La Conselleria contestà que com que la conseqüència de no triar-les totes acaba provocant una adjudicació d'ofici, l'efecte pràctic ve a ser el mateix.
- Que totes les vacants, sobrevingudes o no, i substitucions previstes per a tot el curs escolar i adjudicades abans del 15 de gener tenguin data de cessament a 31 d'agost. (Punt 17.3. annex 1 i punt 2.1.5è annex 2). La Conselleria no contestà.
- Que s'afegeixi al redactat l'especificació que els funcionaris interins que hagin treballat 5,5, mesos consecutius o no durant el curs 2018-19 cobrin íntegrament el sou del juliol i l'agost del 2019. (Punt 17 annex 1 i punt 6 annex 2). La Conselleria no contestà.
- Que els interins que han estat admesos a borses però no seleccionen cap plaça en el tràmit de sol·licitud de les adjudicacions de l'estiu, tenguin dret a què la conselleria els expedeixi el certificat d'empresa necessari per a poder sol·licitar l'atur. (Punt 12.3. annex 1). La Conselleria no contestà.
- Que en les adjudicacions extraordinàries de substitucions fora del tràmit setmanal, la conselleria hagi d'oferir la plaça a l'interessat tant per telèfon com per correu electrònic i no només d'una de les dues maneres. (Punt 4.2.3. annex 2). La Conselleria no contestà.