A la mesa sectorial d'avui dematí Personal Docent ha decidit ajornar fins a una nova mesa la discussió i aprovació dels esborranys de:
- Projecte de Decret d'ordenació d'ESPA.
- Pla estratègic per a l'educació de persones adultes 2018-2023.
- Ordre de nou Consell d'Educació de persones adultes.
- Que les plantilles estables es redueixen amb el nou Decret de plantilles perquè les jubilacions passen a ser places de quota.
- Que el mínim de plantilla és de 6 docents i s'hauria d'augmentar, sobre tot per als centres amb més alumnes.
- Que els CEPA només tenen sis hores de coordinació com a màxim mentre l'IES més petit en té 24.
- Que amb la nova tipologia de centres n'hi ha que en surten perjudicats perquè als CEPA no s'adjudiquen membres d'equip directiu per a cadascun dels supòsits (FP, aules externes, semipresencial, etc.).
- La deficiència de les infraestructures i els problemes d'accessibilitat.
- Que s'ha de flexibilitzar la temporalització de les sessions d'alumnes i docents.
- Que la Conselleria hauria de liderar la coordinació dels diversos ensenyaments que hi ha a cada zona (CEPA, Ajuntaments, ONG...)
- La necessitat urgent del Servei d'Ensenyament de persones adultes.
- La necessitat d'exigir a les empreses que contractin alumnes titulats. La inexistència d'aquesta obligació fa que els CEPA no arribin a una borsa d'alumnes molt àmplia, entre la qual la franja de 45 a 55 anys sense ESO.
- La manca d'hores lectives per a l'atenció a la diversitat i d'orientadors.
Des d'UOB ja vam fer al·legacions al primer esborrany de Decret el curs passat. Algunes no se'ns han acceptat i en conseqüència tornarem a demanar:
- Que l'estructuració per àmbits dels currículums no sigui preferent sinó voluntària.
- Que els àmbits siguin impartits en general per dos docents.
- Que es reguli el suport educatiu per atendre a la diversitat.
- Que es donin hores de coordinació per als programes de transversalitat.
- Que no es llevi als CEPA la formació a distància per passar-la a l'IEDIB.
- Que es tingui en compte que a l'ESPA no existeix el grup-classe com a l'ESO, on tothom fa les mateixes matèries.
- Que es convalidin les matèries aprovades a l'ESO, si bé queda per veure com es durà a terme això si s'insisteix en imposar els àmbits.
- Que el consell orientador es doni únicament en acabar els estudis i no a cada nivell.
- Que es pugui continuar agrupant més de dues sessions per matèria.
- Que es pugui continuar aprovant els àmbits per nota mitjana a partir d'un 4 a les matèries.
De fet, el nou Decret tampoc podrà entrar en vigor dins aquesta legislatura.
La propera mesa sobre aquestes qüestions es preveu per a mitjans de desembre, us tindrem informats. Agraïm una vegada més a Xisca Muñoz el seu assessorament.